Rexelin talousosasto on n. 20 asiantuntijan dynaaminen joukko. Hoidamme yrityksen taloushallintoon liittyvät tehtävät ja lisäksi vastuullamme ovat verotus- ja lakiasiat, controlling-toiminnot, riskienhallinta sekä viranomais- ja konserniraportointi.
Taloushallinnon tehtäviämme ovat mm. ostolaskujen tarkastus ja ostoreskontratoiminnot sekä vastaavasti myyntireskontra ja asiakkaiden luotonvalvonta. Lisäksi hoidamme yhtiön kirjanpidon, maksuliikenteen, verotuksen ja viranomaisraportoinnin. Controlling -toiminto on tukemassa ja analysoimassa yhtiön liiketoimintaa sekä kehittämässä sen raportointia. Perinteisten talousosaston tehtävien lisäksi koordinoimme yhtiön lakiasioita ja riskienhallintaa. Emoyhtiömme on listattu Pariisin pörssissä, mikä tuo lisämausteensa talousosaston tekemiseen ja osaamiseen.
Teemme päivittäin yhteistyötä tavarantoimittajiemme, asiakkaidemme ja yrityksemme muiden osastojen kanssa. Lisäksi yhteydenpito konsernin muihin yhtiöihin ja pääkonttoriin on säännöllistä, joten kommunikointi englanniksi on luonnollinen osa useimpia tehtäviä. Teemme työtämme tiimeissä ja toisiamme tukien ja käytämme joustavaa hybridimallia lähi- ja etäpäiviä yhdistelemällä. Työpisteitä meillä on sekä Helsingissä että Hyvinkäällä.